Aktualności

WYCIECZKA PO TWIERDZY GŁOGÓW

na_rynku.jpgW dniu 25.04.2010 r. na zaproszenie przewodniczącego IPA Region Głogów Karola Przebiędy udaliśmy się do Głogowa, reprezentować leszczyński Region IPA, w wycieczce po „Twierdzy Głogów”.

WYCIECZKA PO TWIERDZY GŁOGóW

W dniu 25.04.2010 r. na zaproszenie przewodniczącego IPA Region Głogów Karola Przebiędy udaliśmy się do Głogowa, reprezentować leszczyński Region IPA, w wycieczce po „Twierdzy Głogów”. W sześcioosobowym składzie o godzinie 12:45 zameldowaliśmy się przy Ratuszu w Głogowie, gdzie obok punktu informacyjnego zebrali się członkowie IPA Głogów. Tam dołączył do nas przewodnik, który poprowadził nas po „starym” mieście i „podziemnych fortyfikacjach Głogowa”. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od wejścia na ratuszową wieżę, gdzie zapoznaliśmy się z historią Głogowa i podziwialiśmy panoramę miasta. Następnie odbudowanymi uliczkami starówki przeszliśmy w okolice murów miejskich. Tam zeszliśmy do dawnej fosy, w której w okresie międzywojennym mieściło się „rosarium”. Suchą fosą udaliśmy się do podziemnych fortyfikacji - weszliśmy do zbrojowni i tunelu kontrminowego. Fosą przeszliśmy w okolice obecnego sądu i dalej do wejścia do starych, zasypanych obiektów koszarowych. Ostatnim etapem zwiedzania było wejście do ruin kościoła pw. Św. Mikołaja. Głogów ugościł nas słońcem, a pobyt zakończyliśmy w letnim ogródku przy kawie i ciastkach.