Aktualności

Wizyta Delegacji Regionu IPA Leszno w Jindøichùv Hradec w Czechach

29.02.2016r.

W ramach międzynarodowej współpracy, delegacja Międzynarodowego Stowarzyszenia Policji Regionu IPA Leszno udała się do czeskiego miasta Jindøichùv Hradec, pięknego zabytkowego miasta położonego nad rzeką Neżarką.

Na miejscu przywitali Nas koledzy z Regionu IPA Jindøichùv Hradec – Vladimir, Jurii i Milan. Następnie udaliśmy się do hotelu Vajgar, położonego w centrum miasta. Po zakwaterowaniu i przybyciu kolegów z IPA Sopron (Węgry), pojechaliśmy wszyscy na małe sportowe lotnisko, gdzie odbyło się uroczyste powitanie zaproszonych gości z IPA.

Kolejnym punktem programu była uroczysta kolacja, w trakcie której przygrywała kapela grająca australijskie country. Jednym z członków zespołu był działacz IPA- Pepe. Czas spędzony na biesiadowaniu minął bardzo szybko.

Następnego dnia o 10:00 udaliśmy się na spotkanie z Burmistrzem Ing. Stanislavem Mrvką i Komendantem Policji Josef Hes. Podczas wizyty Mer opowiedział nam historię miasta oraz pokazał zbiory historyczne znajdujące się w miejskim Ratuszu.

Po spotkaniu udaliśmy się na zwiedzanie miasta. Zaczęliśmy od najważniejszego zabytku, który jest trzeci co do wielkości w Republice Czeskiej kompleksem pałacowym - unikatowym pałacem renesansowym z gotyckim zamkiem zdobionym cennymi, gotyckimi obrazami i okazałym barbakanem, w którym dzięki fantastycznej akustyce odbywa się wiele koncertów.

Głównie średniowieczna zabudowa miasta ma empirowy charakter, pochodzący z okresu po pożarze w 1801 roku.

Nad miastem dominuje wieża kościoła Marii Panny, przez którego narożnik przechodzi piętnasty południk. W budynku byłego seminarium jezuickiego (dziś muzeum) znajdują się tzw. Kýzove Jasełka - największa na świecie ruchoma szopka.
Ważnymi zabytkami są również kościół św. Jana Chrzciciela z cennymi freskami oraz były klasztor franciszkański.

O godzinie 19:00 udaliśmy się na uroczysty Bal Służb Mundurowych. Do tańca przygrywała Orkiestra Reprezentacyjna Policji z Pragi.

W trakcie Balu zostały wręczone upominki, a zabawa zakończyła się w późnych godzinach nocnych.

Trzeciego dnia pobytu, po śniadaniu zostaliśmy pożegnani przez naszych kolegów z IPA i wyjechaliśmy w drogę powrotną do Leszna.