Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Kampania "Pozory mylą, dowód nie"

Data publikacji 20.08.2010
pozorymyla27 lipca 2010 r. rozpoczęła się druga edycja ogólnopolskiej kampanii „Pozory mylą, dowód nie”, którą honorowy patronat objął Komendant Główny Policji gen.insp. Andrzej Matejuk...

27 lipca 2010 r. rozpoczęła się druga edycja ogólnopolskiej kampanii „Pozory mylą, dowód nie”, którą honorowy patronat objął Komendant Główny Policji gen.insp. Andrzej Matejuk.

Kampania organizowana jest przez Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie oraz Komendę Główną Policji. Czas trwania kampanii edukacyjnej przewidziany jest do końca grudnia 2010 roku.

Głównym celem przedsięwzięcia jest wyczulenie sprzedawców napojów alkoholowych, że dojrzały wygląd klienta nie musi oznaczać jego pełnoletniości. Istotnym przekazem kampanii jest ponadto utrwalenie w świadomości sprzedawców, że dowody osobiste są także wydawane osobom, które nie ukończyły 18 roku życia, stąd przy sprzedaży ważne jest zwracanie uwagi na datę urodzenia.

Dla Policji priorytetem jest zwrócenie społecznej uwagi na problem spożywania alkoholu przez dzieci i młodzież oraz wzmocnienie postaw dezaprobaty dla tego zjawiska.

Kampania zakończy się badaniem postaw sprzedawców napojów alkoholowych metodą tzw. „tajemniczy klient”, przeprowadzonych na zlecenie „Browarów Polskich”.


Powrót na górę strony