Aktualności

WIZYTA CZŁONKÓW REGIONU IPA LESZNO NA SŁOWACJI GALANTA 14 - 18 PAŹDZIERNIK 2009r .

galanta_-_08_w_stolicy.jpgW dniu 14 października 2009r. o godz 7:00 z parkingu Komendy Miejskiej Policji w Lesznie wyjechało dwóch członków IPA Leszno: Mirosław Kamiński i Maciej Turek na obchody 5-lecia IPA Galanta na Słowacji.

WIZYTA CZŁONKóW REGIONU IPA LESZNO NA SŁOWACJI

GALANTA 14 - 18 PAŹDZIERNIK 2009r .

Program obejmował  udział w obchodach 5-cio lecia IPA GALANTA.

Gośćmi zaproszonymi na w/w  obchody  byli przedstawiciele następujących państw :-Węgier, Rumuni, Chorwacji, Estonii, San Marino, Polski.

Na miejsce zajechaliśmy przed czasem- droga była dobra, jednak kiedy przekraczaliśmy granicę Czesko-Słowacką warunki atmosferyczne pogorszyły się i zaczął padać śnieg, a temperatura spadła do -2 stopni C. Gdy dojechaliśmy do miejscowości Galanta pod wskazanym adresem spotkaliśmy się z Tiborem Rosznar oraz Milanem Kanisz, z którymi udaliśmy się do Hotelu TEVEL- mieszczącym  się w Sladkovicovie (miejsce naszego zakwaterowania).

Po przybyciu kolegów z IPA z Rumunii, zostaliśmy przywitani uroczystą kolacją w restauracji Hotelu Tevel.

W dniu 15. 10.2009r. o godz. 9.00 udaliśmy się na spotkanie do Komendy Policji w Galancie, gdzie zostaliśmy przywitani przez Komendanta w/w jednostki. W trakcie tego spotkania przedstawił nam zakres ich działań oraz problemów z jakimi  muszą się borykać każdego dnia. Po krótkim przemówieniu oprowadzono nas po terenie jednostki. Na zakończenie zostały wręczone upominki. Po zakończonej wizycie w Komendzie Policji, udaliśmy się do firmy Samsung, gdzie są produkowane dwa typy telewizorów: LCD i LED. Zakład ten zatrudnia około 5 tys. pracowników . Tygodniowo produkowanych jest tam ponad 180 tys. telewizorów, które są transportowane na całą Europe (na terenie zakładu obowiązuje zakaz fotografowania).

Następnie udaliśmy się autokarem do miejscowości Gabcikovo gdzie jest największa elektrownia wodna w Europie. Przy elektrowni znajduje się zalew gdzie różnica poziomu wody  pomiędzy zalewem a rzeką wynosi około 50 m. Po zakończonej wizycie w Elektrowni Wodnej udaliśmy się do Krajowego Centrum Ratownictwa. Tam pokazano nam jednostkę jak również jej wyposażenie. Natomiast Komendant w krótkim przemówieniu przedstawił nam zakres ich działań

W dniu 16.10.2009r o godz 8:30 udaliśmy się luksusowym autokarem do Bratysławy- miejscem zwiedzania miał być Kryminalny Instytut Ekspertyz Balistycznych. Po zwiedzeniu Instytutu odbyło się spotkanie z Komendantem Policji z Bratysławy. W trakcie spotkania Komendant jednostki powitał delegacje IPA, a następnie przedstawił strukturę działania Komendy. Na zakończenie spotkania Komendant otrzymał upominki od przedstawicieli IPA.

Następnym celem naszej wizyty było Muzeum Policji Słowackiej, gdzie przedstawiona nam historię Policji.W drodze powrotnej do Galanty, udaliśmy się pod budynek Parlamentu oraz Pałacu .

W dniu 17.10.2009r udaliśmy się do salonu SKODY gdzie mieliśmy okazję przetestować na ich torze nowy model Skody YETI. Po wrażeniach jakie dała nam przejażdżka nowym modelem Skody, mogliśmy odpocząć i zrelaksować się w  Centrum Termalnym oraz SPA w Galancie. Około godz. 17:00 powróciliśmy do naszego hotelu, gdzie trwały już przygotowania do pożegnalnej kolacji. Na początku uroczystości Słowaccy koledzy, podziękowali wszystkim grupom IPA za wspólne spędzenie czasu oraz dobrą zabawę. Kolejnym etapem było wręczenie upominków i podziękowań.

W dniu 18.10.2009r  o godz. 8:00 po śniadaniu pożegnaliśmy się z uczestnikami spotkania w Galancie, i udaliśmy się w drogę powrotną do domu. Podróż odbyła się bez problemów, w Lesznie byliśmy około godz. 19:00.