Aktualności

Wizyta w Lesznie

22.10.2013r.

ipa_lipiec_2013__92318 lipca w godzinach popołudniowych do Leszna przyjechała delegacja IPA z Regionu Galanta na Słowacji, Milan Kaniš, Arnold Popluhár, Peter Tóth i Michal Gašparoviè.

Gości powitaliśmy podczas kolacji na "Ranczo Smyczyna” gdzie dzięki uprzejmości Państwa Grześkowiaków gości zakwaterowaliśmy. Podczas kolacji poznaliśmy kolegę Michała, który pierwszy raz przyjechał do Leszna, a do późnego wieczora spędziliśmy czas na rozmowach i wymianie doświadczeń. W piątek 19 lipca około godz. 9.oo udaliśmy się do Leszna na spacer w centrum. Kolega Jacek Urban obejrzał z kolegami z Galanty wystawę w Synagodze przy ul. Narutowicza w Lesznie, a następnie pięknymi ulicami naszego miasta udali się na kawę do piekarni naszego kolegi Andrzeja Gawlickiego na ul. Wolności. Po przepysznym przyjęciu w umundurowaniu galowym dotarliśmy do Wyższej Szkoły Humanistycznej im. Króla Stanisława Leszczyńskiego w Lesznie. Tam odbyła się uroczysta akademia z okazji Święta Policji. Zaproszonych gości, policjantów i ich najbliższych przywitał Komendant Miejski Policji insp. mgr Henryk Kasiński, który wspólnie ze swoimi zastępcami dokonał wręczenia nagród i nominacji na kolejne stopnie. Podziękowanie w imieniu nominowanych i wyróżnionych wygłosiła nadkom. Lucyna Bilińska. W trakcie uroczystości Przewodniczący Regionu IPA w Lesznie Piotr Biliński i sekretarz Dorota Andrzejewska z okazji 10 lecia członkostwa w IPA wręczyli Zbigniewowi Rogali, Norbertowi Rado, Markowi Frąszczak - członkom naszego regionu, okazjonalne odznaki wraz z certyfikatami. Po uroczystości o godz. 15.00 przybyliśmy do Jeziorek k/Osiecznej, gdzie odbywał się piknik rodzinny policjantów i pracowników Policji leszczyńskiej. Wspólnie zwiedziliśmy gospodarstwo agroturystyczne. Po tańcach i przepysznym jedzeniu późnym wieczorem wróciliśmy do Smyczyny. W dniu 20 lipca 2013 członkowie Regionu IPA Leszno oraz zaproszeni goście z Galanty o godz. 9.15 udali się do Gostynia. Zwiedzanie miasta rozpoczęliśmy od Kartodromu Gostyń gdzie doskonaliliśmy swoje umiejętności prowadzenia pojazdów oraz ćwiczyliśmy jazdę samochodem w warunkach ekstremalnych np. kontrolowany poślizg. O godz. 11.00 spotkaliśmy się z przewodniczącym Regionu IPA Gostyń kol. Ryszardem Balczyńskim, który pełnił rolę przewodnika. Nasze zwiedzanie rozpoczęliśmy od Muzeum Ziemi Gostyńskiej, kościół farny, odnowiony rynek, a zakończyliśmy na uroczystym obiedzie w Hotelu Cukropol. O godz. 17.00 rozpoczął się w Smycznie turniej strzelecki w konkurencjach karabinku i pistoletu pneumatycznego połączony z grillem i biesiadowaniem z okazji święta Policji. Zawody prowadził kolega Marek Zimnoch, a sekretarzem był kol. Jacek Urban W dniu 21 lipca w godzinach porannych po śniadaniu i podsumowaniu spotkaniu, wymianie upominków pożegnaliśmy naszych gości z życzeniami szerokiej drogi. W dniu 23 lipca 2013 roku członkowie Prezydium Regionu IPA Leszno Piotr Biliński, Dorota Andrzejewska, Mirosław Kamiński, Jacek Urban, Marek Zimnoch udali się do Rancho Smyczyna gdzie podziękowali za pomoc w organizacji spotkania z gośćmi z Galanty przekazując jednocześnie upominek Regionu IPA Galanta Zbigniewowi Grześkowiakowi.Jeszcze raz dziękujemy.